الخميس، 18 يونيو، 2009

الوصاية على الاخرين

اسوأ ما فينا محاربة الاخــرين وقلة الرعاية
وهذا السوء مغلف بغلاف سميك من الوصايه
وشوف بقى لما تنبل يتحكم فيك من البدايـــــه
ويحاول يربيك بمعرفته وحماقته وهو عديم الربايه
ويحاكمك على ظنون فى خياله باكتر من روايه
وتقوله كلامك غلط عكس كل الدنيا واللى جوايه
والناس غير كده ومن فضلك ارفع عنى العبايه
وانت حر فى حياتك لكن ليه تطحنا بالرحاية

هناك تعليقان (2):

someone in life يقول...

و الله عندك حق في كل كلمه

الظاهر انك مقروص زيي

ربنا يرحمنا من ذوي الانوف الطويله

تحياتي

سمراء يقول...

على رأي المثل
القوالب نامت والانصاص قامت

سمراء